tag:blogger.com,1999:blog-8949072379917419834.post8076443542596451112..comments2022-05-23T16:36:40.964+02:00Comments on Kje vas čevelj žuli? - Šolstvo: FINSKI ŠOLSKI SISTEMMarjana Škaličhttp://www.blogger.com/profile/09263877080598719349noreply@blogger.comBlogger26125tag:blogger.com,1999:blog-8949072379917419834.post-4531439452443111682016-06-27T17:48:00.292+02:002016-06-27T17:48:00.292+02:00Hvala za vaš komentar, kjer na jedrnat način posre...Hvala za vaš komentar, kjer na jedrnat način posredujete bistvo vaših dolgoletnih izkušenj v šolstvu. Hvala tudi za dobre želje. Marjana Škaličhttps://www.blogger.com/profile/09263877080598719349noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8949072379917419834.post-80723557719117953132016-06-27T17:44:47.615+02:002016-06-27T17:44:47.615+02:00Hvala za vaš komentar, ki temelji na širšem in glo...Hvala za vaš komentar, ki temelji na širšem in globljem vpogledu, kot ga je večina ljudi sploh sposobnih. Vsekakor se strinjam, da je potrebno na vse pogledati z distance in z vseh možnih gledišč in ne preveč hiteti z navdušenjem in posnemanjem. <br />Če ste na fb, vabljeni v našo skupino https://www.facebook.com/groups/920264174694499/Marjana Škaličhttps://www.blogger.com/profile/09263877080598719349noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8949072379917419834.post-33343850395232143752016-06-27T16:42:25.983+02:002016-06-27T16:42:25.983+02:00Finski šolski sistem je globalistični trojanski ko...Finski šolski sistem je globalistični trojanski konj. Kadar je glavni poudarek na enakosti, je končni proizvod največja možna mera povprečnosti. Pri tem je revni oz. otroci s posebnimi potrebami ne odnesejo nič bolje, kot v sistemu, kjer se talentiranih in kritično razmišljujočih otrok umetno ne poneumlja oz. v najboljšem primeru upočasnjuje. Mednarodne teste, na katerih se tako šolani otroci odrežejo najbolje itak pripravijo lastniki šolskega sistema in so rezultati zato naklonjeni programu.<br /><br />Propagandne informacije, ki se potem uporabljajo za promocijo prenove sistema pripravi elita vnaprej, da tak sistem lažje vpeljejo in razširijo. Odstopanja, o kakršnih pričajo nekateri komentarji so logična posledica njihovega double speak-a. Omenjena soba za t.i. sprostitev nemirnih otrok spominja na samico v zaporu. Zvito, ni kaj.<br /><br />Dokler ima vmes prste država, so lahko višji vstopni kriteriji za učitelje dober filter za določitev in separacijo "neustreznih" kandidatov, kot je npr. učiteljica slovenščine, katere članka sta v gosteh na tem blogu.<br /><br />Boljši kot finski sistem bi bil sistem šol z koncesijo, za vpis na katere bi starši dobili voucherje. Tako bi bile šole prisiljene stremeti h kakovosti in zadovoljstvu staršev in učencev, sicer bi se starši odločili za prepis.<br />Na nek način prosti trg v šolstvu, kjer bi stroške še vedno krila država.<br />Sicer pa je tudi ta model v arzenalu globalistov in ga ponekod za svoj namen dobro izkoriščajo tako, da koncesijo dobijo le tiste šole, ki izvajajo od države (torej od lobijev oz. korporacij oz. njihovih lastnikov) predpisane programe. <br /><br />Pri tako veliki množici nezainteresiranih staršev, travmatiziranih učencev, demotiviranih učiteljev in politikov brez moralnega kompasa je popolnoma nesmiselno pričakovati reformo šolskega sistema v korist otrok. Spremembe, ki jih bo v kratkem deležno naše šolstvo so uvedba teorije spolov, povečana rekrutacija istospolnih učiteljev in uporaba tablic s prednaloženimi programskimi okolji za temeljit zajem in analizo psiholoških profilov tako učencev, kot učiteljev. Posledično bo enostavneje sankcionirati vsa morebitna odstopanja in vzrejati predvidljivo, zmedeno in konformno čredo. Z vpeljavo evgeničnih doktrin (preveč nas je, ljudje smo škodljivci za planet, vode in zraka ni dovolj - postati morata plačljiva ...) bo te generacije čez nekaj desetletij enostavno nadomestiti z roboti.<br /><br /><br />Javni šolski sistem izvrstno služi svojemu pravemu namenu (socialni inženiring, vtis željenih vedenjskih vzorcev, uboganje avtoritete brez kritičnega razmisleka ...), kar se ne bo spremenilo. Elite poskrbijo za reforme šolskih sistemov. Poleg interesa imajo tudi vsa potrebna sredstva in vzvode za spremembe.<br />Z dobrim razlogom svojih otrok nikoli ne vpišejo na javne šole. <br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/15273272006347911213noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8949072379917419834.post-71955309825133260242016-06-15T11:11:14.810+02:002016-06-15T11:11:14.810+02:00Pozdravljeni,
37 let sem učila v šoli, od tega 30 ...Pozdravljeni,<br />37 let sem učila v šoli, od tega 30 let v gimnaziji. Doživela se kar nekaj ne posebno učinkovitih reform. Vedno sem si prizadevala za pristen stik z dijaki in moj pouk je temeljil na kulturnem izročilu tradicije našega naroda. V tem grmu pa tiči zajec. Vse šolske reforme našega šolskega sistema se zgledujejo po nekih tujih in jih - žal kar na pamet prevzemajo. Ni bilo narejenih kakšnih posebnih analiz stanja v šolstvu, na podlagi katerih bi reformirali sistem. Torej, človek mora najprej pogledati sebe, svojo kulturo, njeno tradicijo, ki jo mora spoštovati in na njej graditi ter tako vzgajati tudi mlade. Kar pa zadeva učitelje in njihovo strokovno usposobljenost: vsaj v preteklosti je bilo opaziti negativno selekcijo za ta poklic v šolskem sistemu. Napisala sem le svoja osebna opažanja. Želim veliko uspeha pri prenovi, kjer boste upoštevali tudi želje učencev, v sodelovanju učiteljjev in staršev na temelju našega kulturnega izročila.VKhttps://www.blogger.com/profile/13498139717567561291noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8949072379917419834.post-61492640083373576742016-06-12T15:26:01.564+02:002016-06-12T15:26:01.564+02:00Hvala za komentar. Informacije iz prve roke so izj...Hvala za komentar. Informacije iz prve roke so izjemno dobrodošle. Kar opisujete, se mi zdi še vedno sistem, ki bi ga vsekakor bilo vredno posnemati - najprej v tem, da so učitelji skrbno izbrani med kandidati za ta študij. Iz tega, menim, potem sledi vse ostalo. Če je učni načrt obsežen in domače naloge prav tako (ne vem, kako se potem prikrade v internetne vire, da temu ni tako), a se nihče ne pritožuje, potem sem prepričana, da znajo finski učitelji bolje motivirati učence, učno snov prikazati kot smiselno povezano z življenjem, ter da imajo z učenci boljši, bolj oseben odnos. Kot vidim, pri njih pravila niso namenjena sama sebi, ampak jih dosledno upoštevajo, kar za naše okolje ne morem trditi. Dosledno se odzivajo na nasilje oz. vedenjske prekrške - pri nas se ne. <br />Popolnoma verjamem, da starši spoštujejo učitelje; a gotovo jih ne zato, ker bi jim nekdo 'vbil v glavo', da je učitelje treba spoštovati, ampak zato, ker so učitelji vrhunsko izobraženi, kompetentni in se etično odzivajo. Odstopanja so res povsod, gotovo tudi na finskem ne gre brez njih. Odstopanj tudi ni težko sprejeti, če so primerno pogosta oz. redka. Pri nas je obrnjeno - dobre šole, dobri ravnatelji in učitelji pomenijo odstopanja od sicer na splošno slabega stanja, ponekod katastrofalnega. <br />Posamezne dobre ali izjemne šole ne morejo odvzeti stisk tistim otrokom in staršem, ki so 'naleteli' na njihovo nasprotje. Ravno o tem ves čas govorimo: Sistemsko mora biti poskrbljeno za dober kader v šolstvu, zato je nujno potrebno uvesti selekcijo pri vpisu na ta študij, vsebino študija pa temeljito obogatiti s treningom vodstvenih, osebnostnih, čustvenih kompetenc.Marjana Škaličhttps://www.blogger.com/profile/09263877080598719349noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8949072379917419834.post-60507783687157687672016-06-12T12:22:05.873+02:002016-06-12T12:22:05.873+02:00Pozdravljeni. Kar nekaj časa sem razmišljala ali n...Pozdravljeni. Kar nekaj časa sem razmišljala ali naj zapišem repliko na članek. Pred nekaj leti sem študirala na Finskem in se dodobra seznanila s Finskim šolskim sistemom, še vedno imam stike s Finskimi učiteljicami, ki pa se zagotovo ne bi strinjale z vsem zapisanim. Kot je že napisal g. Damijan, se sistem poučevanja in način dela razlikuje med šolami. Učitelji so izjemno avtonomni. Obseg učne snovi je veliko večji in zahtevnejši kot pri nas - če že pogledate njihov učni načrt, je zapisan veliko ohlapnejše kot naš. Verjemite, da gredo učitelji v širino, sama sem bila presenečena kakšne podrobnosti morajo učenci znati, tudi faktografskega znanja, pa se nihče ne pritožuje nad tem. Kot je že g. Damijan, imajo domače naloge in to veliko bolj obsežne kot mi. Glede ocenjevanja pa bi rekla tako. Na Finskem morda tega ne imenujejo "ocenjevanje" vendar pa učenca nenehoma spremljajo, evalvirajo njegovo znanje, na šolah kjer sem hospitirala, so tudi spremljali učenčev odnos do dela, do predmeta in o tem redno obveščali starše. Na teh šolah so bili učenci tudi izjemno disciplinirani, sodelovali, se držali pravil. Na šolah imajo na voljo veliko več strokovnjakov, ki lahko pomagajo učencem s težavami, posebnimi potrebami,..., tega bi bil vesel vsak slovenski učitelj. Na voljo imajo sobe za "sprostitev" za nemirne in še kaj bi se našlo. Kot zanimivost naj navedem (tako so me seznanili učitelji), da v kolikor se učenec ne drži šolskih pravil in šolskega reda, pokličejo starše in morajo priti le-ti po njih v šolo... Od vsega kar pa me je najbolj navdušilo na Finskem pa je, da starši podpirajo učitelje (v dobrem in slabem), ne iščejo najprej napak pri učitelju ampak pri sebi, pri vzgoji otroka, sodelujejo s šolo, veliko več časa preživijo s svojimi otroki, ki jih vzgajajo v odgovorne osebe. V državi v splošnem vlada red, ki se ga otroci navajajo že od majhnega. Še veliko bi lahko zapisala, saj poznam Finski sistem zelo dobro. Kot dobronameren nasvet vsakemu, ki poveličuje Finski šolski sistem ali katerega drugega, pa priporočam obisk države in vključitev v njihovo življenje za nekaj časa. Ugotoviš, "da ni vse zlato kar se sveti". Tudi v Sloveniji so izjemne šole, izjemni učitelji, izjemni učenci, če jih le hočemo videti. Odstopanja pa so povsod. učiteljicahttps://www.blogger.com/profile/02519675019597082267noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8949072379917419834.post-19079971956311966462016-06-11T17:42:54.843+02:002016-06-11T17:42:54.843+02:00Hvala za komentar, kjer zelo lepo opišete težave, ...Hvala za komentar, kjer zelo lepo opišete težave, s katerimi se srečuje slovenski učitelj, ki je pedagog po srcu in ima resnično željo dati otrokom najboljšo popotnico. Ravno včeraj in danes sem bila na šoli za starše Godija Kellerja, ki je govoril o tem, da sistem ni dober za otroke, da pa znotraj njega nekateri ljudje uspejo delati zelo dobro. To je povsem res, me pa to ne pomiri, ker dobre učitelje si zaslužijo in morajo imeti vsi otroci, ne samo en del, ki 'ima srečo'. Finski sistem to dobro ureja, s tem da pazljivo izbirajo med kandidati za učiteljski poklic ter jim nudijo zelo dobro izobrazbo.Marjana Škaličhttps://www.blogger.com/profile/09263877080598719349noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8949072379917419834.post-84368235181623256992016-06-11T16:35:01.690+02:002016-06-11T16:35:01.690+02:00Hvala za tole branje. Vsak dan se trudim, da v raz...Hvala za tole branje. Vsak dan se trudim, da v razredu naredim kaj zanimivega, da so mulčki motivirani, da hočejo vedeti in da veliko sprašujejo in raziskujejo. Kako lažje bi bilo v omenjenem sistemu. Saj ne rečem, mnogo se da narediti tudi pri nas, le davek na to je precej visok v obliki žrtvovanja skoraj celotnega prostega časa za raziskovanje in priprave, za iskanje drugačnih načinov ocenjevanja, ki bi ga sicer morali že davno ukiniti, nenazadnje pa tudi malce neprijetni pogledi kolegov, svetovalcev, vodstva. Ampak trudimo se vedno znova in znova. Marcelhttps://www.blogger.com/profile/09693115417225803625noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8949072379917419834.post-81787332267577942572016-04-18T18:55:50.683+02:002016-04-18T18:55:50.683+02:00Hvala za pojasnila in povezavo. Hvala za pojasnila in povezavo. Marjana Škaličhttps://www.blogger.com/profile/09263877080598719349noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8949072379917419834.post-10740427040916855502016-04-18T18:09:24.000+02:002016-04-18T18:09:24.000+02:00http://www.theverge.com/2015/1/29/7939067/ap-journ...http://www.theverge.com/2015/1/29/7939067/ap-journalism-automation-robots-financial-reportingDusanVrbanhttps://www.blogger.com/profile/11581516144329317913noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8949072379917419834.post-49880409697909145592016-04-18T18:07:52.698+02:002016-04-18T18:07:52.698+02:00Marjana, na splošno je tako, da po internetu kroži...Marjana, na splošno je tako, da po internetu kroži en kup dezinformacij ravno zato, ker novinarjev pravzaprav več ni. Verjela ali ne (sem veliko v teh krogih), velik delež člankov na spletnih mestih znanih medijev izdelujejo programski roboti. <br /><br />Vsebine prebirajo po različnih kotičkih, sestavljajo in izdelajo članke. Če je vsebina precej verjetna, gredo v neposredno objavo, drugače jih še malo preveri kakšen (verjetno študent) urednik.<br /><br />Če smo v šolstvu malo razočarani, so v medijskem svetu... obupani.DusanVrbanhttps://www.blogger.com/profile/11581516144329317913noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8949072379917419834.post-9280692349244515352016-04-18T18:05:16.798+02:002016-04-18T18:05:16.798+02:00Damijan, hvala za odgovor. To za odmore mi je v vs...Damijan, hvala za odgovor. To za odmore mi je v vsakem primeru odlična informacija. Se mi zdi, da res otrokom da neke jasne navade, ki so pomembne kasneje v življenju (da si med nalogami v službi prav tako delajo odmore). Zagotovo vpliva na boljše rezultate v vsakem delu.<br /><br />Za obseg snovi vas vključimo, ko dobim še sam kaj bolj konkretnih informacij. :) Se mi zdi, da pravzaprav ni povsem jasno, kako to sploh primerjati. Kako najti skupni imenovalec, oziroma merilo. Meter zagotovo ni. :)DusanVrbanhttps://www.blogger.com/profile/11581516144329317913noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8949072379917419834.post-18412605672159559022016-04-16T20:41:02.860+02:002016-04-16T20:41:02.860+02:00Zanimivo, kako je potem v internetnih člankih priš...Zanimivo, kako je potem v internetnih člankih prišlo do te dezinformacije, da domačih nalog ni. Uporabila sem dokaj verodostojne vire, npr. NewYorkTimes. Mogoče pa so tudi znotraj Finske razlike med šolami ali regijami?Marjana Škaličhttps://www.blogger.com/profile/09263877080598719349noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8949072379917419834.post-31831139010862130742016-04-16T20:08:05.826+02:002016-04-16T20:08:05.826+02:00Pozdravljeni Dusan,
Na nizji stopnji so vsi odmor...Pozdravljeni Dusan,<br /><br />Na nizji stopnji so vsi odmori obvezno zunaj, na visji stopnji pa je obvezni odmor zunaj le eden. Dolzina odmora se razlikuje od sole do sole. Na nasi soli imamo naprimer odmore dolge 10 min in odmor za malico (topel obrok npr: mesne krogljice, pire krompir, solata, za piti je na voljo voda in mleko) je 30 min. To pa zato, ker imamo ucence, ki uporabljajo javni prevoz in smo vezani na njihov vozni red. <br /><br />V vecini primerov so odmori dolgi 15 min.<br /><br />Glede obsega snovi pa tezko recem. V kolikor mi poveste dolocen predmet vam lahko poizkusim prevesti obseg snovi iz kurikuluma. Lahko pa poizkusim vprasati tudi kolege. Sam sem namrec ucitelj sportne vzgoje, tako da o ostalih predmetih vem bolj malo. ;)<br /><br />Popravek se k moji prejsnji objavi. Domace naloge so del izobrazevanja od prvega razreda naprej, od tretjega razreda naprej pa dobijo domaco nalogo tudi za vikend. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/00452475219798076754noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8949072379917419834.post-37301393352295610462016-04-16T13:39:03.358+02:002016-04-16T13:39:03.358+02:00Najlepša hvala za te informacije, Damijan. Tiste i...Najlepša hvala za te informacije, Damijan. Tiste iz prve roke so vedno najboljše, jaz pa sem imela za pripravo članka na voljo samo spletne vire. Kot vidite, ima Dušan že takoj dodatna vprašanja, in tudi ostale bo verjetno še kaj zanimalo, še posebej, ker smo resno zavzeti, da nekaj doprinesemo k spremembam na boljše tudi pri nas. Zato bi vas prosila, če mi lahko pišete na moj mail, da ostanemo v stiku. Zelo bi nas veselilo! marjana.skalic@gmail.comMarjana Škaličhttps://www.blogger.com/profile/09263877080598719349noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8949072379917419834.post-90856029585257727302016-04-16T11:01:34.322+02:002016-04-16T11:01:34.322+02:00Damijan, hvala za tale odgovor, ki (kljub pomanjka...Damijan, hvala za tale odgovor, ki (kljub pomanjkanju šumnikov:)) lepo nakazuje, kako pomembno je preverjati vire pri raziskovanju in razmišljanju. <br /><br />Kako pa je z odmori? A so obvezni zunaj vsako uro? To se mi je zdel en tak zelo zanimiv podatek.<br /><br />In seveda, ali lahko kako sploh primerjamo obseg snovi in učenja? To je tisto, kar me najbolj zanima, saj se mi zdi, da je pri nas obseg res povsem nepotrebno prevelikDusanVrbanhttps://www.blogger.com/profile/11581516144329317913noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8949072379917419834.post-66998546931000649812016-04-16T09:36:27.467+02:002016-04-16T09:36:27.467+02:00Pozdravljeni,
sem Damijan Marin. Zivim in delam ...Pozdravljeni,<br /> <br />sem Damijan Marin. Zivim in delam kot ucitelj sportne vzgoje na Finskem. Ze v napre se opravicujem za vse manjkajoce sumnike ;). Finski solski sistem res deluje priblizno tako kot je opisala gospa Marjana. Je pa nekaj trditev v clanku zmotnih.<br /><br />1. Otroci na nizji stopnji (1-6) imajo stevilcne ocene od cetrtega razreda naprej. Od jeseni 2016 pa se stevilcno ocenjevanje pomakne v drugo polovico petega razreda (prvega pol leta so se opisne ocene in po novem letu pricnejo ucitelji dajati stevilcne ocene).<br />2. Standardizirane teste uporabljajo ze v drugem in cetrtem razredu za preverjanje znanja maternega jezika. Lahko ze prej, vendar se rezultati uporabljajo izkljucno za izbolsavo ucnega procesa.<br />3. Ucenci so solo obvezni do 18 leta starosti in osnovna sola do devetega razreda je obvezna za vse.<br />4. Ucenci imajo v osmem in devetem razredu 1 teden "prakse". Prvotni namen ni izobrazevanje na delovnem mestu temvec spoznavanje razlicnih poklicev.<br />5. Domace naloge so sestavni del ucnega procesa od 3 razreda naprej. Pisanje domacih nalog se sistematicno preverja vse do devetega razreda.<br />6. Ucitelji sodelujejo pri pisanju lokalnega kurikuluma. V manjsih obcinah vsi ucitelji, v vecjih se ustvari delovna skupina uciteljev, ki napise lokalni kurikulum in nato vsaka sola doda dodatne klavzule glede na svoje zmoznosti in potrebe.<br />7. Placa ucitelja na Finskem je mogoce 102%, vendar je razdeljena na 12 mesecev (ucitelj je placan za 10 mesecev dela). Dejanska placa, ki jo ucitelj vsak mesec dobi je pod povprecjem. Poleg tega morate vedeti tudi, da gre poleg tega za statisticno napako, ker za potrebe statistike vzamejo placo meseca avgusta, ko je poleg normalne place izplacan tudi regres. ;)<br />8. Vsak poklic na Finskem je spostovan. <br /><br />Res je, da je delo ucitelja spostovano in tudi zaupanje s strani vodstva je izjemno. Na primer: ne potrebujemo pisati priprav na vsako uro. Smatra se, da je kvalificiran ucitelj sposoben sam presoditi, kaksna priprava na uro ustreza njemu samemu. Tudi sredstva za dosego cilja (ucbenike, vaje, naloge,....) izbira ucitelj sam.<br /><br />Lep pozdrav s Finske,<br />Damijan MarinAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/00452475219798076754noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8949072379917419834.post-36241505818121941892016-04-03T12:16:27.447+02:002016-04-03T12:16:27.447+02:00Marjana, to je zelo uporaben povzetek za osveščanj...Marjana, to je zelo uporaben povzetek za osveščanje. Zdi se mi, da gresta šolstvo in kultura eno z drugim. Skratka, če začnemo postopoma uvajati določene spremembe iz finskega sistema, bomo posledično spreminjali kulturo. In mogoče čez 20 do 30 let lahko uvedemo vse pozitivne aspekte napisane tukaj.<br /><br />Jasno je namreč, da bi celovita uvedba tega modela naenkrat povzročila pravo revolucijo glede na splošno raven razgledanosti ter vrednot v Sloveniji.DusanVrbanhttps://www.blogger.com/profile/11581516144329317913noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8949072379917419834.post-5865134471880708752016-02-17T17:49:32.402+01:002016-02-17T17:49:32.402+01:00Bravo, čas je, da tudi pri nas naredimo konec biro...Bravo, čas je, da tudi pri nas naredimo konec birokraciji in samoumevnosti. Ampak tisti, ki imajo moč, tistim ni veliko mar. Govorim o zdolgočasenih učiteljih in ravnateljih. PS: pri nas se otroka definira glede na status v družbi, ne glede na znanje. Otrok z DS se avtomatično prerazporedi v šolo za otroke s posebnimi potrebami, med invalidne otroke in duševno motene, brez da se ga oceni, se mu da priložnost. Tak je sistem. Nikomur ni mar. Očitno se še ni rodil nekomu, ki je na vrhu vlade ali v pravi družbi. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/06812296824967462704noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8949072379917419834.post-21356434251291818622016-02-15T21:40:22.125+01:002016-02-15T21:40:22.125+01:00Moram pohvaliti zelo dober prispevek o finskem šol...Moram pohvaliti zelo dober prispevek o finskem šolskem sistemu. Pri nas je šolski sistem obrnjen na glavo. To lahko povem iz lastnih izkušenj. Moram priznati, da nimam ravno najboljših spominov iz tega obdobja, čeprav bi morali biti časi iz otroštva, torej osnovne šole v naših najlepših spominih. Moji spomini iz osnovne šole so na žalost slabi, saj so polni stresa, strahu, jeze, razočaranja in napetosti, ki sem jih moral doživljati od takrat, ko sem ponavljal 3. razred osnovne šole, pa vse do zaključka mojega osnovnega izobraževanja. Stalno me je spremljal strah pred ocenjevanjem, napetost kaj bodo rekli učitelji, pritiski na starše in mene, zaradi česar sem bil doma večkrat kregan, kar sem razumel kot odklanjanje ljubezni staršev, ker sem »slab učenec«, potem razočaranje ker moj trud ni bil nikoli primerno ocenjen ali opažen ter seveda veliko jeze do vseh učiteljev in na koncu tudi sošolcev, ki so bili boljši od mene, saj je naš šolski sistem vedno spodbujal samo najboljše v razredu, druge pa zanemarjal ali puščal od zadaj. Posul bi se s pepelom, če bi si to zaslužil. Sem imel sošolce, ki so bili po domače povedano »žleht«, ki so bili nemirni, moteči, nasilni…jaz nisem bil nikoli nemiren, moteč ali bog ne daj nasilen do drugih v razredu. Bil sem zmeraj tih in za sebe, saj sem se počutil izključenega. Zato me še toliko bolj čudi, da so se me poskušali znebiti, češ, ta sodi v posebno šolo s prilagojenim programom ali pa so rekli naj zaključim šolanje na skrajšanem poklicnem izobraževanju. Skratka, da ne bom predolg, jaz vidim glavni problem našega sistema predvsem v slabih učiteljih. Mnogi so pridobili svojo izobrazbo v »šnel kurosih« torej so pridobili svojo pedagoško izobrazbo po skrajšanem postopku. Pravih pedagogov je bilo na moji šoli malo. Drugi problem, ki ga vidim je v sistemu, ki omogoča psihično nasilje nad otroci. Obremenjevanje s stalnim ocenjevanjem, spraševanjem, kaznovanjem, nadzorovanjem itd in to v naši nezreli dobi, ko smo mlajši od 12 let je za otroke malo preveč. Na drugi strani pa je problem tudi v tem, da se sistem premalo ukvarja z manj nadarjenim, počasnim in povprečnim učencem, preveč pozornosti namenja samo najboljšim. Pravi zločin pa se mi zdi uvajanje nivojskih poukov. Jaz sem bil vedno v najnižjem nivojskem razredu. V teoriji bi nam morali učitelji posvetiti več pozornosti, ampak v praksi je to zgledalo tako, da so se v najnižji stopnji znašli na kupu sami problematični učenci, ki so potem motili pouk in se spet nisi mogel nič novega naučiti. Tako je bilo pred več kot 15 leti. Ne vem kako je danes, ampak se bojim, da nič boljše. Tema o reformi šolstva se meni zdi zelo pomembna. Naši učitelji že dolgo nimajo nobenega javnega spoštovanja, prav nasprotno, sovražijo jih mnogi. To je rezultat našega slabega šolskega sistema. Zato pozdravljam napore avtorice tega prispevka, da se spodbuja razprava o reformah našega šolstva, predvsem pa spodbujam, da se takšne zgodbe, kot je moja še bolj poudarjajo, saj pristojni ne bodo nikoli priznali svojih napak. <br /><br />Dovolite mi, da tukaj predstavim še svojo zgodbo, da boste tisti, ki me ne poznate bolje razumeli kaj sem z zgornjim komentarjem mislil. Povezava do mojega bloga:<br />http://milanovi-utrinki.blogspot.si/2016/02/kako-sem-uresnicil-svoje-sanje.htmlMilan Mrđenovićhttps://www.blogger.com/profile/14541963135099154559noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8949072379917419834.post-40507341825917751572016-02-15T19:56:46.186+01:002016-02-15T19:56:46.186+01:00Seveda bi takoj z veseljem podpisal. Bere se pravl...Seveda bi takoj z veseljem podpisal. Bere se pravljično. Ker sem poleg tega članka prebral še kakšnega in tudi katero raziskavo, knjigo o Finskem sistemu izobraževanja se bi podpisal še toliko prej. Imajo le malo višje število učencev v oddelku, hkrati pa v njem tri učitelje. Le ti se med sabo podpirajo, pomagajo jim še dodatni strokovnjaki in jih ne zasipajo s faktografskimi učnimi načrti, neživljenskimi pravilniki o preverjanju in ocenjevanju in banalno zahtevo po vseobsegajoči administraciji. Toda naš šolski sistem je kot ogromen Titanik, ki se ga zelo težko obrne v smeri nove paradigme. Zaenkrat to rešujejo učitelji, ki se jih onemogoča na vsakem koraku. Koliko časa pa bo še tako? Zakaj nikoli nihče ne vpraša učiteljev, učencev in staršev, kakšen izobraževalni sistem potrebujemo? O vsem vedno odločajo foteljarji, teoretiki in strokovnjaki, ki nikoli niso naredili ene same praktične napake, na podlagi katere bi sploh lahko postali strokovnjaki. Jaz hočem spoznati svoje učence. Videti, kaj jih veseli, v čem so dobri, kje se lahko dokažejo in kaj imajo radi. Za to skoraj ni časa. Pa bi moral biti. Moral!Marcelhttps://www.blogger.com/profile/09693115417225803625noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8949072379917419834.post-65569394961852065982016-02-15T16:05:04.949+01:002016-02-15T16:05:04.949+01:00Strinjam se z vsemi komentarji. Vsekakor drži, da ...Strinjam se z vsemi komentarji. Vsekakor drži, da je nekemu majhnemu segmentu družbe, ki ima v svojih rokah večino svetovnega kapitala in s tem moči, zelo v interesu proizvajati množico, ki ne razmišlja s svojo glavo, je vodljiva in dober potrošnik. Že zato se zdi praktično nemogoče doseči pozitivne spremembe v sistemu - ker mogočneži v ozadju vlečejo nitke tako, kot njim ustreza.<br />Torej ni bojazni, da bi na vrat na nos uvajali kakšne radikalne spremembe, vsaj ne takšne, ki bi sledile zgledu uspešnega sistema, kot je finski. Če pa bi recimo - po nekakšnem čudežu - dobili možnost, da finski sistem v hipu prenesemo k nam, najverjetneje ne bi deloval, saj Finci sami opozarjajo, da k uspehu šolstva pripomore celotna narodna kultura, ne gre le za ozko šolske faktorje.<br />Postavljajo se številna vprašanja, od tega - Kaj pa bi delovalo pri nas? do - Kako naj starši in učitelji ravnajo, da bo za otroke najboljše, dokler sistem je takšen kot je? Končni cilj tega bloga je najti odgovor prav na zadnje vprašanje, ker vse kaže, da bomo na bistveno boljše razmere čakali še dooolgo.<br />Moja naloga (izoblikovati neke smernice za zmanjševanje škode, ki jo sistem povzroča otrokom, staršem in učiteljem) je toliko težja, ker omenjene skupine niso homogene. Starši smo si nadvse različni - od takšnih, ki otroke nerazumno razvajajo in ščitijo, jim ne postavljajo nobenih meja, do takšnih, ki smo jim privzgojili spoštljivo vedenje in željo po znanju, v šoli pa morajo prenašati nasilje prvih in nekvaliteten pouk, ki ga stalno motijo prvoomenjeni. Tudi učitelji so si nadvse različni - od takšnih, ki delajo predano in pri tem celo izgorevajo, do takšnih, ki v apatiji in lagodju čakajo, da nekako pač mine ura, teden, mesec... plačo služijo zgolj s fizično prisotnostjo. Otroci - ti so pa itak nadvse različni; po drugi strani pa lahko rečemo, da vsi potrebujejo isto - da jih spodbujamo, a ne primerjamo in ne ocenjujemo; da jim znanje ponudimo, a ne vsiljujemo; da jim dopuščamo zdravo mero svobode in jim na drugi strani postavljamo jasne in trdne meje. Sistem jim ponuja vse drugo, samo tega ne, kar bi zares potrebovali; šolski delavci se ukvarjajo s kupi birokracije okrog projektov in nazivov, diferenciacije, individualizacije, izbirnosti... tako da jim za učence zmanjka časa.<br />Marjana Škaličhttps://www.blogger.com/profile/09263877080598719349noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8949072379917419834.post-74670102997210995862016-02-15T14:08:22.175+01:002016-02-15T14:08:22.175+01:00Zopet en dokaz, kako lahko funkcionirajo stvari, č...Zopet en dokaz, kako lahko funkcionirajo stvari, če gremo vsi v isto smer-cilj.Je pa tako šolstvo na vrat na nos vnesti v slovenski prostor misija nemogoče.Namreč pri nas je v družbi še vedno preveč ukoreninjeno vse slabo kar je bilo prinešeno od zunaj (vsak posameznik je najboljši, najsposobnejši in oh in sploh "the best". Za vse slabo oziroma za neuspeh pa so krivi vedno drugi.Namreč v Slovenskem šolstvu in nasploh veliko preveč energije uporabimo za to, da iščemo, kdo je za kaj kriv, ne pa za iskanje rešitev.Mrcvarimo nek problem in ga prelagamo do nezavesti-otrok pa ta čas odraste po vzorcih, ki jih vidi pri odraslih.Torej nauči se, da se z njim vsi ukvarjamo in to pričakuje tudi kasneje.Le kdaj bo otrok dobil sporočilo, da mora za spremembe narediti tudi kaj sam? Pa še v bran naši šoli. Ni res, da je vse narobe. Le dobro bi bilo, če bi sodelovanje starši sprejeli res kot so-delovanje, ne pa proti-delovanje. Naj ne stopajo v bran svojemu otroku, ki je pogosto razvajen, vzgojno in čustveno zanemarjen, oborožen z družinskimi vzorci, ki pa so v naši ljubi deželici prežeti s prekletstvom potrošništva, plitke čustvene inteligence, nikakršne socialne empatije, da ne govorim, da so naši otroci funkcionalno nesposobni. Ja pa otroci, za to niso krivi, krivi smo starši. Pa nikar se ne izgovarjajte na družbo ali službo, družbo sestavlja vsak posameznik!!!!!!Otroci doma ne potrebujejo naprimer doktorja znanosti, pravnika,... ali katerikoli visoko zveneči naziv, doma potrebujejo le ljubeče in odgovorne starše, ki znajo postavljati meje. Za to pa res ne potrebujemo denarja, kajne? zaskrbljenahttps://www.blogger.com/profile/03964261021425180666noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8949072379917419834.post-58992295784398389492016-02-15T09:15:16.988+01:002016-02-15T09:15:16.988+01:00Državni sistem rabi butaste ljudi; tiste ki gledaj...Državni sistem rabi butaste ljudi; tiste ki gledajo vsa poročila na TV, so zaposleni in delajo za druge in nosijo denar v trgovino in na banko :)<br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/04727533670240718508noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8949072379917419834.post-87542577138204325672016-02-14T18:34:21.577+01:002016-02-14T18:34:21.577+01:00Vse to je prelepo a izvedljivo,le našim politikom ...Vse to je prelepo a izvedljivo,le našim politikom ni pisano nakožo,o čem bi se pa potem pogajali,če bi vse tako lepo teklo.Ne,ne,politikarji ne razmišljajo o boljših možnostih za otroke-šolarje,dijake,študente,saj nimajo časa,kako pa bi potem lahko reševali svojo eksistenco,če bi jim šolstvo vzelo preveč časa.Na žalost,imamo v politiki- v parlamentu vse preveč neandertalcev,ki se jim zdi njihova stopnja ...čisto zadostna.PIKAPOKAhttps://www.blogger.com/profile/18340002453374024392noreply@blogger.com