tag:blogger.com,1999:blog-8949072379917419834.post687972742341432720..comments2022-05-23T16:36:40.964+02:00Comments on Kje vas čevelj žuli? - Šolstvo: PISMO NEKEMU RAVNATELJUMarjana Škaličhttp://www.blogger.com/profile/09263877080598719349noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-8949072379917419834.post-56738625845645083612019-06-08T13:11:24.763+02:002019-06-08T13:11:24.763+02:00Bravo Ziga... Se podpisem pod tvoj komentar.Bravo Ziga... Se podpisem pod tvoj komentar.AUhttps://www.blogger.com/profile/00680267284320137317noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8949072379917419834.post-58270579062567777432019-04-02T12:46:01.962+02:002019-04-02T12:46:01.962+02:00Rešitev je preprosta. Opravi se elektronska petici...Rešitev je preprosta. Opravi se elektronska peticija, katere podpisniki lahko vlado pripravijo do tega, da v zakonodajo vnese člen, ki na dan dovoljuje maksimalno dva predmeta. Nato starši pri ravnateljih uveljavljate ta člen. Podpisi se lahko zberejo tudi elektronsko.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/12840274565818008950noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8949072379917419834.post-73548365796749083742019-04-01T22:00:53.678+02:002019-04-01T22:00:53.678+02:00Hvala za komentar. Vsekakor niste prvi, ki opaža s...Hvala za komentar. Vsekakor niste prvi, ki opaža slabosti razdrobljenosti, že veliko jih je na to opozarjalo. Boljših rešitev je na voljo več, samo malo okrog se je treba ozreti. Npr. waldorfska šola poučuje glavne predmete v epohah in blokurah, ki so vedno na vrsti zjutraj; montessori nima klasičnega urnika, itn.Marjana Škaličhttps://www.blogger.com/profile/09263877080598719349noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8949072379917419834.post-2548367787073116992019-03-31T23:11:31.707+02:002019-03-31T23:11:31.707+02:00Pozdravljeni, sem Žiga Lausegger, profesor fizike ...Pozdravljeni, sem Žiga Lausegger, profesor fizike in tehnike ter učitelj mentor na srednji tehniški šoli v Kranju. Menim, da učni načrti niso pretežki. Težava tiči v razdrobljenosti urnika. Dovolite mi, da vam pojasnim na svojih lastnih izkušnjah.<br /><br />Najtežje obdobje mojega življenja je bilo zagotovo obdobje, ko sem končeval diplomsko nalogo, krati pa opravljal študentsko delo. Preklapljanje med delom in diplomsko nalogo je bil zame neizmeren napor. Včasih sem po prihodu domov potreboval več ur ali celo več dni, da je moja glava uspešno preklopila na diplomsko nalogo.<br /><br />Slovenski učenci imajo vsak dan na urniku pet ali več predmetov. Posledično morajo stalno v glavi preklapljati med različnimi znanji in to jim zagotovo predstavlja velik problem. Sam sem imel v zreli dobi težavo preklapljati 2x, od njih pa v otroštvu zahtevamo 5x... In to ima zelo negativne posledice, ki so najbolj izrazite npr. na naši srednji tehnični šoli, kjer večina dijakov zaradi stalnega preklapljanja ne zmore dlje časa zbrano poslušati ali delati npr. na daljših laboratorijskih vajah (strokovni moduli), daljših izračunih (fizika/matematika), zaključnih nalogah...<br /><br />Zaradi razdrobljenosti urnika so se morali v osnovni šoli vsak večer pripraviti na pet ali več predmetov! Ali smo znoreli, da to zahtevamo od njih!? Morali bi imeti v ponedeljek samo matematiko, v torek samo slovenščino, v sredo samo naravoslovje... Tako bi se vsak večer poglobili le v en zvezek, dobili bi občutek, da je predmetom mogoče slediti in začeli bi sodelovati! Dobili bi občutek, da se domačo nalogo splača narediti in da jo je mogoče narediti saj bi matematiko imeli le en dan v tednu in dobili bi eno matematično nalogo, ne pa da imajo matematiko trikrat tedensko in matematično nalogo dobijo trikrat! Zaradi tega na srednji šoli že od prvega dne nihče ne želi opravi prostovoljnih domačih nalog, ki jim jih je osnovna šola zagabila! <br /><br />Poglejte... Že vsaka aplikacija na pametnem telefonu ali računalniku odnese delček pozornosti vašega otroka. Poskrbite, da to ne bodo sistematično počele tudi šole z razdrobljenim urnikom. Kot starši prosite ravnatelje, da na šolah urnik zastavijo drugače! Za ravnatelja je to popolnoma enostavno! Vse kar mora narediti je, da se obrne na urničarja in zadeva je lahko urejena zelo hitro. <br /><br />Sam sem kot profesor to zahteval pri svojih strokovnih modulih, ki sedaj potekajo v blok urah po 4 ali celo 5. Le tako z dijaki lahko kaj konkretnega sprogramiramo, izračunamo, preberemo in naredimo poglobljeno ter na nivoju kot se zagre. Sem zagovornik kvalitete in menim, da učitelji, ki zahtevajo razdrobljenost urnika to želijo zaradi lastnega strahu. Veste, precej profesionalizma je potrebno, da speljete 5 ur predavanj v kosu. <br /><br />Kot vidite težava torej ne tiči v učnem načrtu in je enostavno popravljiva. <br /><br />Z najboljšimi željami!<br /><br /><br />LP, Žiga LauseggerAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/12840274565818008950noreply@blogger.com