ponedeljek, 7. december 2015

FRIDOLIN - NOVI VEČJEZIČNI VRTEC V LJUBLJANI

(Originalni članek objavljen 6. 12. 2015 na Finance.si,avtorica Petra Šubic)





Večjezičnost, večkulturnost, sprejemanje in spoštovanje drugačnosti so glavne prednosti otroškega vrtca Fridolin, ki v Rožni dolini v Ljubljani deluje od oktobra. Otroke učijo angleško in nemško, v okviru vrtca pa ponujajo različne konjičke - od glasbe do športa. Vrtec je odprt do 18.00 ure.

»Glavna prednost našega vrtca je večjezičnost, saj od treh vzgojiteljic v vsaki starostni skupini ena z otroki govori angleško, druga nemško, tretja pa slovensko,« pravi lastnica in direktorica Katarina Cetinski. Delajo po metodologiji zvočne kopeli, kjer je temeljno pravilo, da ena oseba govori v enem jeziku. Otroški možgani delujejo tako, da jezik povezujejo z osebami, zato otrok ve, pri kom preklopi na kateri jezik.

Poleg večjezičnosti želijo otrokom dati širino. Ko bo otrok šel v šolo, želijo, da ve, da poleg Slovenije obstajajo še druge države in druge kulture. »Želimo, da otroci to širino in drugačnost sprejmejo in spoštujejo,« poudarja Katarina Cetinski.


Eno izmed njenih vodil pri vzpostavljanju vrtca je bilo zavedanje, da od 60 do 70 odstotkov osebnosti zgradimo v prvih šestih letih, v puberteti nadaljnjih od 20 do 30 odstotkov, deset odstotkov pa je prilagodljivih. Velikokrat se starši in pedagogi premalo zavedamo, kako pomembno je, v kakšnem okolju so otroci vzgojeni, dodaja.

»Dvanajst let sem delala v bančništvu, nekaj časa smo živeli na Dunaju, kjer sem pred štirimi leti rodila hčer Ano. Ko smo zanjo iskali vrtec v avstrijski prestolnici, sem dobila dober vpogled v tamkajšnje vrtce. Možev materni jezik je nemščina. Ko smo se preselili v Slovenijo, smo iskali večjezični vrtec s poudarkom na nemščini, ki jo v Sloveniji podcenjujemo, in angleščini. Slovenski vrtci so sicer kakovostni, a nisem našla večjezičnega in z vsemi vodili, ki jih uresničujem v Fridolinu. Po zamenjavi nekaj vrtcev sem se odločila sama odpreti vrtec,« pravi sogovornica.


Malo otrok, visoka kakovost

Zapolnjenih je pol mest. Prostora pa imajo samo za 26 otrok, in sicer za 12 v nižji starostni skupini in 14 v višji. Normativ za javne vrtce je 14 otrok v nižji starostni skupini, ki je od 11 mesecev do treh let, in 24 otrok v višji starostni skupini, torej od treh do šestih let.

»Želimo ohraniti kakovost, zato ne bomo vpisovali več otrok. Ostajamo pri majhnem nišnem vrtcu in se ne bomo širili,« poudarja sogovornica. Vpis jo je presenetil, saj so nižjo starostno skupino skoraj zapolnili, pri višji pa imajo še nekaj prostih mest.
Po dobrih dveh mesecih večjezičnega vrtca Katarina Cetinski pri hčerki opaža velik napredek pri angleščini. 

Dopoldanski program v vrtcu je v angleščini, popoldanski v nemščini, vseskozi pa je prisotna slovensko govoreča vzgojiteljica.


Tudi staršem želijo olajšati življenje

Vrtec deluje do 18. ure, znotraj vrtca pa imajo otroci še druge aktivnosti, od glasbenih uric, do raznih športov, da staršem teh aktivnosti ni treba dodatno plačati in jim po vrtcu otrok ni treba voziti na razne konjičke. Otroci so v vrtcu povprečno od osem do devet ur, saj pridejo šele po osmi uri.

Idejo za vrtec je dobila pred dobrima dvema letoma. Pripravila je poslovni načrt in zanosila, po nekaj mesecih po rojstvu drugega otroka pa priprave na vrtec nadaljevala. Najdlje je iskala lokacijo zanj. Našla je hišo v Rožni dolini, blizu živalskega vrta, Rožnika in avtobusnega postajališča. Enkrat na mesec gredo v gozd in sodelujejo s pedagogi gozdnega vrtca. Otroci v gozdu uživajo. Spomladi bodo v okviru vrtca hodili na jahanje.


Sogovornica ne razkriva, koliko je vložila v odprtje vrtca, niti cen, niti pričakovanih prihodkov v prihodnjem letu. »Vrtec ni dejavnost, s katero lahko veliko zaslužiš, in čeprav sodimo v višji cenovni razred, bom na koncu, ko bo vrtec poln, zadovoljna, če bom imela podobno plačo kot v banki. Zaslužek ni moj motiv za odprtje vrtca,« za konec pojasni Katarina Cetinski.


1 komentar:

  1. Pred nekaj meseci sem imela enake težave/nesporazum z možem, poročena sva že več kot 6 let, to je bilo res sladko in včasih konec lanskega leta je bilo tako grozno, ker me je mož začel varati in je iskal način, da se ločim od mene, razšla sva se pred 3 meseci in spet sva se vrnila v prvem četrtletju tega leta, ravno prejšnji mesec me je popolnoma zapustil z najinima otrokoma brez besed. tako zmeden sem se spraševal, kaj bi lahko šlo narobe. V preteklosti sva se oba udeležila parov zakonskih svetovanj/seminarjev in nazadnje sem se odločila za terapevta, vendar brez uspeha, ljubim tega moškega in ga tako obupno želim nazaj, če ne zaradi sebe, ampak zaradi otrok, da ga bodo pogrešali in ne vem, kako bi lahko stvari razložil njihovemu razumevanju. Prebral sem komentar objave na spletu, kako novinarka iz Los Angelesa najde pravo ljubezen po 9 letih zveze in se poročila nekaj tednov po tem, ko je dr. Igbinovia sprožila urok, da bi našla pravo ljubezen in se poročila. Imel sem srečo, da imeti dostop do osebne elektronske pošte doctorigbinovia93@gmail.com in WhatsApp +12162022709 in Viber +12066713285, tako da sem stopila v stik z njim in Drigbinovia mi je rekel, da mi bo pomagal dobiti moža nazaj, da me ne skrbi, da bo vse v redu samo s tremi delovnih dnevih sem skrbno sledila vsem njegovim navodilom, kaj naj počnem v svoji hiši med molitvijo za ljubezenski urok sredi noči. Dr igbinovia je oddala urok o ljubezni in presenetljivo, Drugi dan je bil okoli 05:00 Moj mož me je poklical. Bila sem tako presenečena, da me je mož, ki me ni hotel poklicati ali mi poslati sporočila v zadnjih treh tednih, nenadoma poklical da se mi opraviči in je rekel, da se bo vrnil domov, da pogreša svojo družino, bil je tako navdušen, da sem ga sprejel nazaj

    OdgovoriIzbriši